حضور شخص مدیر و هماهنگ کننده در یک ساختمان کاملا اامی می باشد و با توجه به سختی نقش مدیریت و وجود مشکلات عدیده در ساختمان، بدیهی است که در چنین مواردی نقش نرم افزار مدیریت ساختمان بسیار پررنگ تر از قبل نمایان می گردد. زندگی در آپارتمان قطعا شما را با تجربه مواجه شدن با مشکلات و اختلافات بین ساکنین روبرو کرده است و بدون شک شاهد به وجود آمدن خرابی یا آسیب‌ هایی در ساختمان بوده اید. قطعا حل کردن این مشکلات، نیاز به پیگیری مستمر شخص و یا اشخاصی تحت عنوان مدیر دارد. به احتمال قوی اکثر ما درباره وظایف مدیر ساختمان بی اطلاع هستیم اما باید بدانید مدیریت ساختمان از جمله مواردی است که در قانون به صراحت درباره آن توضیح داده و به طور کامل به آن پرداخته شده  است. مسئولیت مدیریت ساختمان کار آسانی نیست. با قاطعیت می توان گفت مدیریت ساختمان یکی از مهم ‌ترین اعضای جدایی ناپذیر هر ساختمان یا مجتمع مسی است که اداره‌ آن، بدون حضور مدیریت کاری دشوار یا حتی در بعضی مواقع غیرقابل تصور خواهد بود به خصوص در مقایسه با زندگی امروز که نیاز به نرم افزار ساختمان و مدیریت به کمک تکنولوژی امری ضروریست.

مجمع عمومی مالکان

اگر در اداره ساختمان شما نظم و ترتیبی وجود ندارد اولین اقدام شما برای سامان دادن به اداره آپارتمان این است که با سایر مالکین یا استفاده کنند گان دور هم جمع شوید و در مورد حل مشکلات ساختمان چاره اندیشی کنید. خیلی سخت نگیرید، منظور یک جلسه رسمی و خشک اداری نیست و در آپارتمان های کوچک ممکن است ضمن دید و بازدید ها و مهمانی ها انجام شود، البته در مجتمع های بزرگ آپارتمانی تشریفات اداری آن، از قبیل ارسال دعوتنامه مکتوب با پست سفارشی، اغلب رعایت می شود. در اداره آپارتمان، اصولا باید بیش از نصف مالکان با یک موضوع موافق باشند تا مدیر بتواند در مورد آن موضوع مورد نظر دست به فعالیت بزند.مدیر آپارتمان، منتخب مجمع عمومی مالکان آپارتمان است و حدود وظایف و تکالیف وی برای اداره ساختمان در قانون تملک آپارتما‌ن‌ها و آیین‌نامه آن پیش‌بینی شده است که از جمله موارد آن می‌توان به جمع‌آوری مبالغی برای شارژ آپارتمان و برنامه‌ریزی برای اداره آن اشاره نمود.همچنین مدیر آپارتمان وظیفه دارد در مواردی که مالک یکی از واحدها در پرداخت هزینه‌ها تاخیر دارد، به نمایندگی از سایر ساکنان، اقداماتی برای احقاق حقوق مالی آنها انجام دهد.

وظایف مدیر ساختمان

مدیر ساختمان وظایفی همانند پرداخت قبض، پیگیری دریافت بیمه ‌های مرتبط ساختمانی مانند آتش‌ سوزی، جمع آوری شارژ ساختمان و تعیین سهم هر آپارتمان را بر عهده دارد. در صورتی که مجتمع مسی بسیار بزرگ و مدیریت آن کار دشواری باشد، اعضای مجمع می‌ توانند به جای انتخاب یک نفر، چند نفر را به عنوان هیئت مدیره انتخاب کرده و وظیفه مدیریت ساختمان را به عهده بگیرند. در این صورت، باید توجه داشت که تعداد اعضای هیئت مدیره باید به شکلی عمل نمایند که در هنگام تصمیم‌ گیری در مورد ساختمان با کمترین مشکل انجام شود و تمامی ساکنین با نظرات آن ها موافق باشند.

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ساختمان ,مدیر ,مدیریت ,آپارتمان ,اداره ,مورد ,مدیریت ساختمان ,مدیر ساختمان ,مجمع عمومی ,برای اداره ,هیئت مدیره ,مجمع عمومی مالکان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فیلم جدید دائرالمعارف هنر طلبه عکاس وبلاگ ایندکس مصنوعات چوبی سپتیک تانک فاضلاب Matt مستر موزیک سئو و بهینه سازی وبسایت - همراه کامپیوتر